Dersin Adı | Doğa Biliminin Temelleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HIM 103 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere doğa bilimlerinde karşılaştıkları problemleri bilimsel düşünme yöntemi ile çözmeyi öğretmeyi hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, doğa bilimlerinin ve yaşamın temel kuralları ile, karşılaşılan problemlere bilimsel düşünme ile yaklaşılmasını içermektedir |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | Duyurulan HIM 103 sillabusunun incelenmesi |
2 | Problemleri tanımlama I | Okuma listesi. Öğrenci, karşılaştığı günlük sorunların kısa bir listesini hazırlamalıdır. |
3 | Problemleri tanımlama II | Verilen vakaların ve sunuların incelenmesi |
4 | Akıl yürütme, nedensellik, rastgelelik ve korelasyon I | Grup çalışması – okuma listesi “A Miniature Guide to Scientific Thinking” (by Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) pages 2-14 and “Miniature Guide to Critical Thinking – Concepts and Tools” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) |
5 | Akıl yürütme, nedensellik, rastgelelik ve korelasyon II | Okutmanın notları ve https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw and http://www.havingfunathome.com/2008/10/13-yesno-riddles.html |
6 | Bilimsel düşünme tekniği | Öğrenciler Verilen ders materyallerini ve aşılamanın tarihini okumalıdır. Öğrenciler, bilimsel yöntem adımlarının bir diyagramını çizmelidir. |
7 | Bilimsel düşünme tekniğinin problem çözmede kullanılışı | 1-6. Haftaların gözden geçirilmesi. Öğrencilerin bir önceki hafta çizdikleri diyagrama bir problem ve çözüm uygulaması |
8 | ARA SINAV | 1-7. haftalar içeriği |
9 | Yaşamın temelleri I | Flipped Classroom- Review of the subject video provided. Reading the basic concepts |
10 | Yaşamın temelleri II | Reading basic concepts from Campbell Biology, 10th Edition (Reece, et al.) 1.https://www.youtube.com/watch?v=hOfRN0KihOU 2.https://www.youtube.com/watch?v=S1t5_iGN0xE 3. http://www.evrimagaci.org/makale/167 |
11 | Yaşamın temelleri III | “Cosmos: A Space-time Odyssey” - Episode 2 "Some Of The Things That Molecules Do") video and Instructors' Notes. |
12 | Bilimsel Düşünme Yönteminin Yaşamın Temel İlkelerine Uygulanması | Flipped classroom- Examination of thought processes of scientific persona with scientific thinking |
13 | Bilgiye erişme ve doğruluğunu test etme | (https://yalansavar.org/2014/02/04/elestirel-dusunce-ve-skeptisizm/) and (https://yalansavar.org/2013/01/24/astrolojiye-inanmak-icin-10-yanilgi/) texts |
14 | Öğrencilerin Sunumları | Sunumların hazırlanması |
15 | Öğrencilerin Sunumları | Sunumların hazırlanması |
16 | FİNAL | 1-15. hafta |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw video 2. http://www.havingfunathome.com/2008/10/13-yesno-riddles.html 3. https://www.youtube.com/watch?v=hOfRN0KihOU 4. https://www.youtube.com/watch?v=S1t5_iGN0xE 5. http://www.evrimagaci.org/makale/167 6. “Cosmos: A Space-time Odyssey” - Episode 2 "Some of The Things That Molecules Do") 7. (https://yalansavar.org/2014/02/04/elestirel-dusunce-ve-skeptisizm/) 8. (https://yalansavar.org/2013/01/24/astrolojiye-inanmak-icin-10-yanilgi/) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 45 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 52 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 15 | ||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 205 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 | Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. | X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| X | |||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| X | |||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest